Proloog - Reisverslag uit Tuktuk Lobu, Indonesië van Angela Veen - WaarBenJij.nu Proloog - Reisverslag uit Tuktuk Lobu, Indonesië van Angela Veen - WaarBenJij.nu

Proloog

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

22 Februari 2014 | Indonesië, Tuktuk Lobu

In juni 2013 heb ik mijn master diploma voor international development behaald aan de Wageningen Universiteit. Na een zomer nadenken over wat ik nu eigenlijk wil gaan doen, had ik in september/oktober welgeteld 3 weken gesolliciteerd toen ik besloot eerst wat meer van de wereld te willen zien. Er is zoveel dat ik wil zien van de wereld, dus waar te beginnen? Omdat mijn opa 20 april 2014 90 wordt, besloot ik dat ik ter ere van zijn 90ste verjaardag vóór die verjaardag naar zijn geboorteland wilde zijn geweest. Indonesië werd het dus.

Oorspronkelijk wilde ik in maart gaan met een georganiseerde groepsreis waarbij ik zoveel mogelijk zou zien voor het minste geld. De zoektocht naar een dergelijke reis begon. Ik had al even snel rondgekeken en kwam bij djoser een reis tegen naar Sumatra, Java en Bali. Deze drie bestemmingen werden samen met mijn criteria qua data, budget en soort reis het uitgangspunt. De echte zoektocht naar een georganiseerde groepsreis naar Sumatra, Java en Bali in maart kon beginnen.

Ik heb vrijwel alle reisorganisaties die naar Indonesië gaan bekeken. Velen vielen af, omdat ze geen groepsreizen aanbieden. Anderen vielen af, omdat ze niet in maart vertrokken of vóór uiterlijk 20 april eindigden. Uiteindelijk had ik 10 georganiseerde groepsreizen geselecteerd, waarvan 8 Sumatra, Java en Bali aandeden, 1 ook naar Lombok ging en 1 ook naar Sulawesi. Ik heb een top 10 van de reizen gemaakt, gerangschikt naar prijs van laag naar hoog. Vervolgens heb ik de eerste 4 reizen in detail bekeken (welke plaatsen worden aangedaan, hoe lang verblijven we op elk eiland en hoeveel vrije tijd hebben we) vanwege het budget. De FOX reis van 32 dagen die ook naar Sulawesi ging, viel af omdat deze reis me te gehaast leek. Ik wilde wel echt iets zien van het land en niet zo veel mogelijk aandoen om het zo veel mogelijk aandoen. De goedkoopste reis viel ook af, omdat we naar mijn mening te lang op één plek bleven en daar te veel vrije tijd hadden. De andere twee reizen waren van Djoser: één van 23 dagen en één van 28 dagen, welke ook Lombok aandoet. De reizen waren dezelfde prijs en toen was de keus snel gemaakt: de 28 dagen reis van djoser naar Sumatra, Java, Bali en Lombok vertrekkend op 18 maart.

Zoals al eerder geïmpliceerd ging er natuurlijk iets mis: de reservering voor die reis was niet goed doorgekomen met als gevolg dat de reis vol zat. Daar had ik toch wel even een flink baalmomentje van. Ik had een paar opties: een andere reis uitzoeken die wel in maart ging of de reis vertrekkende in februari doen. Aangezien deze reis mijn eerste keus was en niets mij tegenhield heb ik uiteindelijk de reis van februari geboekt.

De reis vertrok echter al 18 februari en dat was al binnen een maand! De organiseer-stress sloeg even toe, maar zakte vrij snel weer (dat is nu eenmaal hoe ik met stress omga: eerst een "paniek" momentje zodat de stress mijn lijf verlaat en dan kan ik weer rustig verder). Iets wat ik eerst moest beslissen was voor hoe lang ik de reis wilde verlengen, ik had theoretisch gezien namelijk een extra maand. Het initiële plan voor maart was om de reis met een paar dagen te verlengen om het maximale uit het 30 dagen (standaard)visum te halen. Een aantal waren overweldigend van mening dat ik de reis langer moest verlengen. Maar Ik ben trouw gebleven aan mezelf en niet te doen wat niet goed voelde. Aldus, heb ik de 28 daagse reis vertrekkende op 18feb geboekt met een verlenging van 3 nachten, welke ik in Sanur (op Bali) zal doorbrengen.

En daar zit ik dan, op dag 5van de reis.....

  • 22 Februari 2014 - 09:48

    Ron Remeeus:

    Hi Angela,

    Erg leuk dat je besloten hebt om een page op deze site aan te maken;
    We kijken met smart uit naar je reisverslag!

    Geniet er van en be safe!
    ×××

  • 22 Februari 2014 - 10:54

    Joyce Engelen:

    Hoi angela, ik geniet erg van je reisverslag. Ga lekker veel zien en laat ons het meebeleven. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 3103

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 20 Maart 2014

Indonesië

Landen bezocht: